Radio

Hur låter ditt varumärke? Ljud påverkar oss känslomässigt och genom att välja radio som kanal för din kampanj har du möjlighet att på ett prisvärt sätt påverka din målgrupp.

Mikrofon vid mixerbord, närbild

Radio är en kanal som når brett och som för många konsumeras på daglig basis. 9 av 10 lyssnar på radio varje vecka.

En stor fördel med radio är att du når lyssnaren även när de är upptagna med annat på jobbet, i bilen eller hemma, och du når dem vid upprepade tillfällen. Det gör att radio fungerar som en påminnelse och förstärkare av kampanjen i andra kanaler. Radio driver sök och kan öka digitala investeringar med upp till 30%. Dessutom är det en prisvärd kanal, både gällande kostnad per kontakt och produktionskostnaden.

Ta dig tid att definiera din målgrupp, det gör det enklare att välja rätt kanal och utformning av budskap och tonalitet. Vad vill du uppnå med kampanjen? Är det ett strategiskt och långsiktigt arbete med varumärket eller ett mer taktiskt mål?

Vid planering av kampanjen tittar vi på vald kanal och kampanjens omfattning för att ge ett statistiskt underlag för antal kontakter.

Vi ser till helheten och hjälper dig från målgruppsanalys till uppföljning. Eftersom ljud skapar starka bilder och påverkar oss känslomässigt är det viktigt att tänka på hur ditt varumärke låter. Behöver du bygga upp er ljudbild kan vi självklart hjälpa er med den delen också.

• Målgruppsanalys
• Budskap och manus
• Hitta rätt röst
• Inspelning
• Bokning
• Bredda kampanjen till andra kanaler
• Uppföljning

Mikrofon, närbild

Vi kan även hjälpa dig med

Livesändning
Ljudproduktion
Videoproduktion