fbpx

Tre sätt att hamna högre upp på Google

1. Relevans mellan landningssida och sökord/annonstext.

De sökord och annonstexter som är kopplade till er annons bör stämma överens med vad som står på den landingssida som man landar på när man klickar på er annons. Skriver ni till exempel om flyttstädning så ska sökord och annonstexter handla om flyttstädning och inte om hemstädning.

2. Anpassad månadsbudget

Månadsbudget är det totala belopp som ni vill investera i er Google Adskampanj. För att få ut max av sin kampanj och hamna långt upp i Googles sökreslutat så krävs olika stora budgetar beroende på bransch, geografiskt område och hur mycket av er hemsida nu vill annonsera.

3. Maxbudet är avgörande

Maxbud är det högsta bud som ni är villiga att betala för varje annonsvisning. Varje annonsvisning kostar sedan förhoppningsvis betydligt mycket mindre än så (vårt mål är ett så lågt CPC som möjligt, men med så bra resultat som går) men maxbudet är en avgörande del i den slutgiltiga placeringen.

Man surfar på dator och ser statistik

Behöver ni hjälp att synas?

I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.

Vi erbjuder bland annat:

  • Printannonser
  • Bannerannonser

  • E-handel
  • Reklam & produktionsbyrå

  • Distribution
  • Sökordsoptimering
SE HELA VÅR MEDIEMIX HÄR

Kontaktformulär.

Vi sparar de uppgifter som du använder i formuläret i vår databas i tre månader i syfte att kunna kontakta dig och följa upp ditt ärende. Du kan när som helst kontakta oss om du önskar att bli glömd. Ett epostmeddelande genereras även med dina uppgifter till oss. Vill du läsa hela vår integritetspolicy hittar du den här!

Fält märkta med * är obligatoriska

Tack för ditt meddelande, vi återkopplar snart!
Tyvärr gick något fel när du fyllde i formuläret. Vänligen försök igen.

Fler inlägg

Till toppen